dimarts, 16 de març del 2010

METODOLOGIA D'APRENENTATGE

El professorat ha de suggerir un tema d'exploració i anotar alguns llocs a la Web on l'alumne podrà anar a buscar la informació que necessita. A mesura que l'alumnat es va familiaritzant amb la Web i els mecanismes de cercar informació, i aprenen a desenvolupar estratègies d'optimització del seu saber a través de la comunicació, cercar i processament d'informació, poden passar a proposar temes d'interès per al grup-classe i escollir el més convenient per l'aprenentatge del grup.

Per tant, les WebQuest també són una estratègia didàctica en la que els alumnes, sobretot es dóna des de meitat de primària fins a la Universitat, són els que realment construeixen el coneixement que després van a aprendre. Normalment per treballar amb la WebQuest, s'organitza als alumnes en grups, se'ls assignen rols i han d'elaborar un producte que va des d'una presentació, o un document, fins a una escenificació teatral o un guió radiofònic, etcètera, representant el més ajustat possible les distintes postures dels rols. Aleshores, podem dir que la WebQuest no és solament una nova manera d'ensenyar sinó també una nova manera per a què els alumnes aprenguin.

  • Valor pedagògic:
- Afavoreix el treball amb suports e multimèdia.
- Fomenta l'accés a fonts d'informació variades i diverses.
- Desenvolupa habilitats d'investigar, cercar, seleccionar, avaluar i jerarquitzar informació respecte als objectius prèviament establerts.
- Incentiva el desenvolupament d'habilitats d'aprenentatge autònom i col·laboratiu.
- Afavoreix el pensament crític i creatiu.
- Fomenta el desenvolupament d'habilitats metacognitives i d'avaluació de processos.
- Forma habilitats per la lectura hipertextual i la comprensió de textos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada